Отже, базове розуміння навчання починається із відповіді питанням «навіщо вам вчитися?».
Тобто давайте почнемо з того, з чого починають усі. "Ой, а я хочу вивчити англійську", "ой, а я хочу навчитися грати на піаніно", "ой, а я хочу навчитися готувати", "я хочу дізнатися, як запустити свій коучинг або онлайн курс", "як заробити мільйон », ще «навчитися в'язати гарні сумки», а ще ось у мене лежать вишивання хрестиком, до якого все ніяк не можу дістатися. І так далі, і так далі, так далі.
Давайте спочатку відповімо на запитання: "Чому ви хочете навчитися?", а далі, узагальнюючи ваші відповіді, ми підемо далі. Отже, вам запитання: "Чому ви хочете навчитися?". Щоб зрозуміти, як вчитися – потрібно спочатку зрозуміти, чому. Відкладіть на кілька хвилин цю книгу і запишіть вашу відповідь на папері. Чекаю вашої відповіді.
Ось типові відповіді, які я бачив у наших тренінгах:
«Я хочу навчитися копірайтингу»
"Швидко прокачувати 60 тонн інформації". А якої інформації? Ми ставимо конкретне запитання, хочеться отримати від вас відповідь.
«Просувати себе та продавати» – кому продавати? Що продавати?
«Менеджмент, ведення бізнес-процесів, дизайн одягу» - це вже більш чітка відповідь.
«Брати з навчальних програм лише те, що знадобиться практично». З яких навчальних програм?
Не відповідайте собі (або мені) загалом, постарайтеся відповідати конкретніше.
«Навичкам переконання, захоплення своєю ідеєю» – добре.
«Професійний бухгалтерський облік, оптимізація оподаткування, продаж своїх послуг». Добре.
"Заробляти 500 тисяч на місяць". Дуже загальне… заробляти можна професійним кілером чи двірником. Тому, як саме ви збираєтесь заробляти?
«Як правильно побудувати бізнес, навчитися маркетингу», так знову загальні слова, на жаль. Який бізнес?
«Навчитися плавати, займатися здоровим спортом, трафік включення до бізнесу, адекватно працювати у команді». Чудово.
"Англійська мова, прокачати рівень ведення діалогів, об'єктивність у дві слабкі сторони".
"Просування себе як бренд". Добре.
«Мистецтво навчати» – чудово.
"Швидке завантаження контенту в себе по консалтингу". Добре.
Дивіться, ви самі бачите за якістю відповідей: у кого відповіді дуже чіткі, наприклад, «я хочу підтягнути англійську до рівня ось такого» або «я хочу навчитися плавати», той зможе швидко розібратися у потрібній темі та оцінити практичну корисність інформації особисто для себе .
А у когось відповіді були дуже спільні: «я хочу навчитися бізнесу», при цьому, напевно, не до кінця розуміючи, що кіоск з шаурмою і Газпром – це зовсім різні бізнеси. Тому вчитися спільному бізнесу – марно зовсім.
Загальні знання вам, на жаль, нічого не дадуть. Крім розширення кругозору.
При цьому ми ще навіть не почали розбиратися як і джерела інформації. Найчастіше люди відповідають на це просте, начебто б, питання так: «потрібно швидко вникати у бізнес-процеси, доводиться освоюватися». При цьому я не питав, куди швидко вникати та що при цьому доводиться робити. Я питав: «Чого ви хочете навчитися?».
Бачите, частина людей відповідає на свої запитання, які у них внутрішній голос задає у їхній голові. У досить помітної кількості людей у голові сидить внутрішній перекладач і переводить поставлені їм питання у будь-яку іншу площину.
Так і починається гра в «зіпсований телефон».